Sunday, February 20, 2011

Kesedihan...

Huaaaa....

Assalamualaikom n Salam Sejahtera....

Hurm, pergh, leh sedih plak aku... xde ah, just taching2 sket jewk...

Haaaa, ok, ceng gini citer nyer...

Pada 19/02/11, leh kate hari sport la bagi aku, siang main bowling, ptg plak main rugby... Hurm, main bowling sbb aku ade program untuk kelab aku, Kelab Sains Komputer, nie laa wat ke-2 kali nyer dorang wt aktiviti yg besar, yg pertama time aku sem 1, alaaa, wt sukaneka aje, tp best laa jgak...

Tok, pegetahuan yg lain, aku xreti main bowling sbnar ey. hek, tp bole laa main, stakat nk wat strike tuh, kacang je ah, lempar, trus strike ke longkang... kuang2... Ade laa lam 5-7 lemparan aku study camner nk baling bola tuh, last2 dapt laaa, tuh yg dapt strike full pin berturut2 tuh, pas2 nk wt kali ke-3. bola tuh leh licin plak, agak nyer disebab kn tagan aku nie agak berpeluh2 kot...

Main 2 set kot, merah sendi ibu jari kanan aku, huh,bagai kn nk tercabut pown ade, mujo laa xpilih bola yg ketat lubang nyer... Pas2, mybe aku da sakit2 tuh, da susa sih nk pegang bola bowl tuh, aku guna saiz 10 je kot, oho3, yg lain2 xbest... Ambik plak 2 player, cz ade jgak yg xdatg, aku ganti laaa tempat die...

Da main lame2 tuh, mybe xde luck kot, semua bola nk di lempar, semua terlepas.. jari semua da merah2 suda.. ish2, kesian...

Ok, pas je perlawanan bowl tuh, ade laaa anugerah pelajar cemerlang kelas sains komputer, haaa, naik ke name aku, xkan naik nyer ah, aku dowk lepak je laa kt kerusi tempat org main bowl bersama2 mentor aku....

Senyap jee aku, nape laa aku nie xwt leklok time study, alaaa, stakat anugerah dekan tuh, bagi aku senang je laaa, tp aku nie pemalas, nk main je keje... So sem nie, aku da insaf kot, kot laaa.. Aha3...

Ok2, then ade pegumuman, "Kepada pemain ragbi IKIP, anda dibenarkn pulang untuk bersiap sedia untuk perlawanan nanti, Pemain ragbi sahaja, sekian harap maklum", mentor aku da sengeh2 sorang, aku pown berdiri trus tnye mentor aku, "Makanan kt mane puan?" Oho3, siyes doe, lapar gile time uh...

Trus aku g bilik conference tuh ambik makanan... then aku balik... Aha3...

Sampai rumah, makan2, pas2 packing2 barang tok perlawanan, then aku g umah kwan aku tok bersama2 g padang....

Ok, da sampai padang, ade lam 3 org je kot, haiyaa, cz kate nyer lec. aku kul 2 dah kene ade kt padang sal match kite kul 3.... Ha... nie aku xpuas hati, tukang cakap tuh soh datang kul 2 pown xsampai lagi... G2 laa jgak janji nyer time training... Tp yg bab time training tuh aku paham laa, die mesti lambat kn, cz die an ade bnyak kerje... kot.....

Dalam kul 3 stgah, baru laa semua org ade... Leh2, ade gang ckap, "Match kite kul 5, bkan kul 3"... HOH!!! Pas2, ade laa sorang ckap, "Match kite kul 3 eh? Padahal suh datang kul 3, match nyer kul 5...", tp pikir2 balik, elok laa jgak die ckap ceng g2, biar semua ade, leh laa warm up, xde laa gopoh2 sangat, biar laa beliau...

Pas2, aku tlah di pilih tok menjadi player pade 2nd half... So, 1st half aku dowk relax2 tepi padang tgok match... Perlawanan pown start, kul 5.... Lawan2 punya lawan, team ikip sedang mendahului.... brape point ntah, aku xingat... Bermula nyer 2nd half, aku xmain lagi, still dowk tepi padang dowk tengok match tuh, aku lam hati... "Fuh, kompom xmain nie", aku wt keputusan tok tanggal kn jersi, then jadi medic bergerak je lah.. lagi elok, sekurang2 nyer leh gak berlari2... Aku laa paling cepat bertindak kalu para2 gang aku nie sakit ngah padang tuh....

Aku pown ambik semua botol air, pack2 masuk lam bekas yg berisi air batu then aku wait n see je lah tok bagi rawatan.... Ade laaa yg sakit cz kene hentam, aku pown berlari2 laa smbil bawak bekas air tuh, bagi rawatan...

Ok, selasai suda game, ngan kemenagan berpihak pade IKIP, team aku la tuh, hua2... Hah, tok pegetahuan, IKIP vs KPM (25:14)....

Tuh je laa citer nyer... Aku nie, sebagai player, agak tacing la jgak, kate nk bagi main, last2 xdapt main jgak, kaki aku nie da menjerit2 "Nk lari!!, nk lari!!" da ketar2 kaki aku... Baik cakap je laa, "Haaa, xpe laa, awk rehat harinie", haa, ok laa jgak, leh aku prepare cpat2 nk jadi medic...

Ase cam xde smagat dh nk main ragbi nie, tp aku ttap nk main lagi... Yew laaa, org soh turun training, korg xmo turun, pas2 last2, 2 hari nk match baru laa nk turun, cukup ke mase tuh? Pas2 start laa nk mental2, penat laa, nie laa, tuh laaa n macam2 laaa... Salah diri sendiri laa kalu sesebuah team tuh xberkualiti, aku pown still lagi xreti nk main ragbi nie, tuh yg aku turun training tuh, xkn nk harap kn atas seseorang tuh jee kn, kite kn 1 team, so kene laa ade semangat 1 team, training same, nie pown time training ade jgak yg nk main2, baling bola benggong ngan sengaje, pas2 tuduh yg tukang sambut bola tuh, xpandai sambut laaa, yg tukang sambut bole tuh, ase nk sepak2 sampai patah tangan tuh, senang, pas nie ko xyh nk main trus kalu nk main2 sgat...

Har2, tacing2!! hak3... Xpe ah, minggu dpan aku dapt main laa kot... Aku an player paling berpontensi, kot, tp paling laa kritikal cz aku nie tersangat laa ringan org nyer (44kg-47kg, purata berat antare noo tuh laaa), kurus pown ade, aku nie xde langsung ciri2 seorang player ragbi kat diri fizikal aku...

Kayh laa, itu saje citer tok arinie... Thanks 4 reading... ^_^

No comments:

Post a Comment