Saturday, February 12, 2011

The 1st Class.. ^_^

Assalamualaikom n Salam Sejahtera...

Aku nk ckap aku happy skrg nie, xde la sgat, cz xlame lagi aku bakal die uji oleh JPJ.. Gyu2.. Ok lupa kn dulu hal tuh, sal aku nk crite sal bnde lain..

Lagi2, pada sem 4 nie, aku xmo ambik risk sangat, cz kali nie aku memang nk score 3 pointer or 4.0 insyallah, aku ambik 6 subjek n berjumlah 14 jam kredit... antara subjek2 nyer ialah Math 4, Data Structur, Hubungan Etnik, English 3, Etika Professional n Perisian Sistem... N pointer aku drop lagi , dari 2.85 ke 2.71 kalu x silap, bnyak kn? Ok, dah2...

Ahaaa, 1st class, patotnyer 1st class aku ari khamis (10/02/11), kelas math 4, tp malang nyer, aku dah terlajak tido... T-T, aku memang xsabo2 nk g kelas sebenarnyer, rindu sangat nk blajar then jumpe ilmu2 yg baru.. ceng g2 laaa, last2 pada hari khamis tuh, aku g antar motor g repair je lah, then dowk merapu kt umah...

Petang tuh plak g ambik moto, tgok2 sket, da cantik, kene charge rm20. then trus g training, lewat 1jam 15min... aku da mlas dh nk puntual bile g training nie.. da malas dh, biar datang pada waktu yg sahih je, janji melayu berkate kul 5, tp kul 6 xstart lagi... haiyaa, apa nie? aku datang kul 5 dowk merapu je kt padang berdua ngan partner aku sorang agi... 2 org je sih..

Ok, NEXT2!! malam xyg citer laa, citer esok nyer plak... Har....

Ari jumaat best, why? cz pakai baju melayu, senang... pas2 kul 9 ade kelas etika, tuh laa kelas pertama aku... cam2 peristiwa laa berlaku time nk g kelas tuh, pas je smayang subuh aku xleh tido, pas2 aku guna kn laptop aku tok pasang lagu j-pop yg best, smbil2 tuh aku pack2 barang2 aku tok balik trgganu....

Then jam da menunjuk kn kul 8 stgah.. Hah!! aku da lambat, aku mandi, then ambik baju melayu aku gosok dlu... (Waaa, aku da rajin akibat nasihat SA dlu.. Har3~~) then, 5 min lagi nk kul 9, aku pown bawak laa moto aku ke campus se cermat yg bole (tp agak laju laa, hek2)... time atas moto tuh aku pikir2, mane bole masuk kelas perut kosong gini... Aku singgah kedai aci, beli air coklat... Air coklat tuh manis, glukosa boleh membekal kn tenaga n kekenyangan... Oho3.. Air coklat juga bole mengelak kn kita mengantok lam kelas, xcaye, try laa.. Haaaa....

Ok, sampai campus, da lock moto aku g ke ET2, terserempak ngan ustaz, lec. titas aku dlu, aku angkat tangan menanda kn aku lepas subjek dia, die pown bagi kate2 smangat sket... Oho3, maceh ustaz... Then masuk lam Et2, senyap, ade jgak org, eh, aku salah kelas ke? aku tnye laa org kt dalam, then ngan pentayaan tuh, da sah kelas tuh kelas etika... so aku tunggu laa kt luar...

ambik angin, then, bla2, lec. etika da smpai, aku masuk kelas, masuk lam kelas tuh duduk la an, pas2 lec tuh ckap2 sket, then berlaku lah "Ice Breaking", aku pulak org pertama, aku ngan megah nyer g kt depan, memperkenal kn diri, aku ingat nk speaking Japanese, pikir2 balik tkot dak2 nie xpaham plak, aku aku ckap bhase melayu je laa... Then aku nk mintak tok tukar kelas ari selasa, kate nyer lec. "Eh, xboleh, isi jgak name tuh, xde tukar2".. kalu aku masuk kelas ari selasa ade gak gang2 an... tp kelas sekarang nie, ade jgak gang2, tp yg kenal aku student prempuan je, yg laki2 knal2 tp cam wt2 xknal aku plak, hampeh sungguh...

dalam proses kelas tuh, dah pown diberi esement, 3 pulak, semua tugasan dalam pair... Tugasn pertama, aku kene cari artikel tentang penyelewengan profession, partner aku bro sem 6, course ddJ, aku partner la ngan die, kioranang pilih kes polis... Then, asement ke dua, aku individu, why? xde partner suda, cz dalam kelas tuh ade 11 group, yg 10 group tuh, pilih partner same2 dorang2 je laa, setiap kali asement di besi, kene tukar pasangan, xleh psanagan yg sama... so terpinggir laa kami berdua nie, lec. tuh dicide tok kitaorang wat secara individu...

Task ke dua, kene jumpe seorang profession yg professional.. g2 la kot, then survey... bla2, aku pilih kwan aku, dia agak pro jgak laa lam bidang It nie... Task ke 3 still lagi lam individu, kene wt presentation, aku kene wt topik ke dua, then aku orang pertama.. T-T minggu depan sih present... Xpe2, aku terima bnde nie sebagai cabaran tok diri aku... GAMBATE O!!

Pas2 kelas BI3 plak, kelas tuh xde pape yg menarik, just jumpe balik laa kawan2 1 kelas dlu, oho3, im in DDC 41!! Yeah... Aku ade laa lam seminggu menghilang kn diri, haa, xde pape laa kawan2, aku just dowk umah je, jage kesihatan.. saje je memencil kn diri.. ade jgak yg mendoa kn aku dah pown mati, haiyaa.. Nauzubillah..

Then, petang selepas smayang jumaat aku bersiap2 nk g terminal, bus kul 3petang, time tuh pukul 2.45 petang, HAH!! aku da lewat lagi, aku siap2 bagai kn The Flash (fikir2 bile movie The Flash versi baru nk kuar nie?), then aku n nordin segera menunggang dengan se cermat yg boleh...

Sampai2 ade lagi 4 minir nk kul 3, aku tgok bus xde, aku naik g kt kaunter g tnye, kate nyer bus xsmpai lagi... Ok, lam 5 min tuh datang laa bus tersebut... N skrg aku da selamat sampai kt terengganu n melayang jgak laa aku RL5 td, oho3...

Ok, agak berpuas hati laa ngan kelas pertama aku... Oho3... Suke2!!! Sem ni aku nk blajar nk manage masa laa, cz aku nie cam da awal dah bersiap2, tp smpai2 je cam last minit, takot jadi cam terburu2 kn, bahaye2.. xpe2, aku kn cuba memperbaiki nyer

Kayh laa, thanks kerana membaca... Itekimasu~!!!

No comments:

Post a Comment