Sunday, July 11, 2010

Mybe 1 minggu di KuantaN (Kesepencarian) Part 1

Hai~~ Salam to all~~~MySpace

Oho3, tuh topik, kesepencarian, nie laa nk citer kat korang... Oho3...

Sejak aku balik kampung 2 minggu yang lalu, aku dapt la berita buruk dari kuantan nie.. MySpace Oho, then ade la jgak bnde2 pnting yg aku lupa nk settle kan kat kuantanMySpace, than ade la jgak brite baik nyer...MySpace

So, aku balik laa kat kuantan, then nie da masok seminggu kat kunatan nie...

Ok, prob pertama yg paling kritikal, berkenaan umah sewa, 3 hari selepas aku di terengganu, Abg Aries call laa aku, die ckap, umah sewa kene tarik, cz family tuan rumah tuh da duduk, then die ckap lagi, time abg aries n tuan rumah tuh berbincang, cam2 la tuan rumah tuh ungkitkan sal kitaorang, dahal bnde kecik2 yg bleh disettle kan g2... Cam nk perhambat kitaorang... Ape salah nyer trus Straight to the point kan...MySpace

Selesai sal prob paling kritikal tuh, pas2 sal aku lak, aku nie da laa ade smting kat spital tuh, buku appoiment doktor aku pak ilang~~~ aku cari kat umah kt kntn sblom balik x jumpe, aku cari kt umah kt trgganu pown x jumpe... Pe nk buat, naek lift laa lagi g spital... Oho3..MySpace

then sal TM plak, kwan ak ckap kene potong suda, cz da lame tertunggak, olooorrr... kene potong makne nyer no internet lah.. T-T... MySpace Tertunggak tuh bkan ape, tm sruh tunggu, cz die nk settle kan sal internet tuh, tp bill still jalan, da laa bill salah, tuh yg aku heran, tp bil tuh tas name aku, nk wt camner, akan khu cerita... MySpace

Ok, tuh hanya permulaan, nie bru laa nk crite...

Ok, aku bertolak dari terengganu kul 9, ari ahad (04/07), then smpai lam kul 3 g2 la kalu x clap, aku kat umah memang xtido laaa, ssah sgat nk tido, aku pown xtao laa knape... Pas2 da smpai kat kntn, aku trus laa blik ke rumah sewa lama, tuan umah bgi tempoh smpai abis blan 8 kalu x clap aku... MySpace

Da smpai, aku rehat jap, then aku kuar kan moto aku, then aku panas kan enjin nye, cz aku nk g byar bil TM tuh, ok, moto aku da ok da bleh startm then smua da rdy, aku g laa byar bill tuh, g bank kuar kn duit, pas2 trus ke TM Point, lam OTW tuh, bru aku ingat, PAHANG ari ahad cuti, kalu terengganu da skolah suda.. Oho3, pape hal aku g je laa TM tuh, aku byar kowt kiosk aje... Da smpai, aku guna laa mesin mintak duit tuh... MySpace

Pest time aku guna mesen nie, so aku study la dlu...MySpace Study punye study, bole la guna, tp smpai kat 1 slot tuh, die stuck, aku tkan2 xjdi pape, pas2 da laa ade makcik nga tunggu kat blakang, then aku kancel kan je dulu, die muntah kan balik wit aku tuh,, HUH slamat leh refund, kalu xleh, T-T la der... MySpace Then aku skodeng laa makcik tuh wt camner, aku ckap laa xpndai nk wt... Pas2 sudah makcik tuh guna, turn aku plak nk guna, aku try la ngan makcik tuh, lagi la jahanam, xleh pape... Last, makcik tuh bla, aku xsmpat nk ucap trima kasih, hadoyai, xpe la makcik, mekasih la bbnyak.. Ohohoho... aku nk tnye pak guard, makcik tuh ckap, "xpyah la awk, makcik ase, lagi la pacek tuh mlopong xtao mnde2", so ape nk buat, aku study mesen tuh kaw2 punye, MySpace then smpai la kt slot tuh, upe2 nyer ade arahan tambahan yg aku tertinggal nk bace, cz aku buh duit terlebih 8 ringgit, so aku tkan la pe yg die sruh, aku biar kan de balance so die kan tolak pada bil strusnye... ^_^ settle bhagian streamyx... So aku balik la rumah then, trus on9... Oho3... MySpace

Pas2 da balik, aku ke paso, g mencari makanan untuk di makan. So, aku ajak la dak jiran umah sebelah nie, soh tman kan aku, or aku yg tman kan die... Aku g la ngan die, Aku g, beli nasi ayam n air tebu n choco bland.. Oho3... Pas2 da beli2, balik laa n MAKAN!!!!MySpace

Berita baek nyer, aku still bleh On9 using that streamyx connection yg da di putusan tuh, aku ase laa, die putuskan bhagian talian je kowt, bhagian internet x, Weeeeeee~~~~MySpace

Ok, next story, aku tlis esk plak, insyallah kalu xde pape masalah... ^_^

See u at another story, TATA~~~MySpace

No comments:

Post a Comment