Wednesday, November 7, 2012

What next?

Assalamualaikom...

Petang tadi aku cam berat gila hati ni... Nk nangis pon ada.. The scene has past, just forget it..

Ok, HERE the story...

Lepas tamat pengajian nie aku nk buat ape eh? Hurm..

FAMILY
Ummie and Abah suruh aku ambik ijazah. T-T, rasa berat diri nie nak sambung study. Tp, follow je lah kata2 org tua. Harapan diorang kat aku sorang je lah. Yang lagi 2 bradik aku tu? Aku xtao lah nk bagi taw camner... P/S - Duit mara bagi sesi tambahan nie dah diluluskan, duit tu, ayah aku nk pegang, dia cakap untuk ijazah nanti. Aku xpercaya ayah aku pegang. Nnti dia guna. Aku nk transfer kat BSN aku, boleh wat bayar premium insurans. RM48 saja sebulan.. ^_^

AKU
Ingat nak kerja, nak beli kereta n cari rumah, nak kawin. Tp, asa cam still awal, asa cam nk enjoy dlu pon ade. Semua nya ada lah, sebagai manusia mesti xpernah ada rasa puas kan. Aku nie lelaki, tanggungjawab tu besar gila kot kalau aku nk kawin(bagi lelaki yg paham apa itu TANGGUNGJAWAB), walaupon aku dah bersedia, calon n kemampuan still xde buat ape kan? Kithbah.... Wehehehehehehehehehehehehee... Suka2.

Kesimpulan
Aku nk kerja dlu. IKIP ade bagi tawaran aku kerja jadi web developer + web maintanance, Job tu aku pasti aku boleh dapat, tp kontrak 2 tahun! O_O, kalu setahun aku leh terima lagi. Aku nak try cari job lain dlu, tp job tu mesti berkenaan ngan course aku, xmo lari course, sia2 study WEY! Andai kata gaji tempat kerja aku tu lebih dari RM1.5k, aku akan terus kan kerja n kumpul duit, bla, bla, bla...

But kalu family tu soh sambung study, aku nk buat cam UTM space tu la, part time study. Kalu abah aku soh ambik full time, redha je lah. Antara tempat study yg cerah aku nmpak skrg nie. MSU n UPM. MSU nie swasta, skali apply kompom leh dapt nyer. antara sbb lain, MSU ade course yg aku nk Cyber Forensic, tp aku xmo sambung yang tu, aku nk ambik core programming lah, cam bachelor in computer science. Kalu smbung kat UPM, aku toss coin, sama ada Networking or Software Engineering, tp aku cam lebih ke praktikal, so Networking lah.

Abis final ni, aku akan p bercuti dlu. Pabila aku kembali ke kuantan, aku akan pick up semua barang2 umah sewa nie ke rumah kat kampung. n start cari kerja, INSYALLAH!!!. ^_^

Ok, sampai di sini saja~~~ Jaa..

No comments:

Post a Comment